Het coronatijdperk waarin wij nu verkeren vraagt ons anders te denken en vooral anders te werken. Voor een aantal werkzaamheden is dat erg lastig, voor veel blijkt in de praktijk dat online-mogelijkheden toch een goede oplossing bieden.

Als adviseurs van Borger & Burghouts zijn wij veelal op klantlocatie aanwezig om wet- en regelgeving in kaart te brengen en/of de naleving in de praktijk te beoordelen. Voordat het corona-virus ons in haar greep kreeg waren ook wij sceptisch over de mogelijkheden om “op afstand” deze werkzaamheden uit te voeren. Nu we hiertoe gedwongen worden blijkt in de praktijk echter dat er online meer mogelijk is dan vooraf gedacht.

In de afgelopen maanden hebben wij een groot aantal klanten kunnen ondersteunen bij het in kaart brengen van de voor hen relevante wet- en regelgeving. Door gebruik te maken van een specifieke checklijst, bedrijfsinformatie goed te bestuderen en via MS Teams klantcontact te hebben zijn we in staat vanachter ons bureau een register van eisen op te stellen. Het project bij Franklin Offshore is daarvan een mooi voorbeeld.

In de vorige nieuwsbrief vertelde Daniël jullie dat het op afstand samenwerken aan compliance met direct betrokkenen via Pharius een uitkomst is gebleken. Gewoon vanuit je thuiswerkplek wijzigingen in wet- en regelgeving afhandelen, borgingen aanmaken en taken uitzetten en (laten) afhandelen blijkt een zeer welkome functionaliteit. Zeker in deze tijd waarin we elkaar fysiek minder kunnen treffen.
Nieuwe functionaliteiten binnen Pharius zijn onder andere het zelf kunnen beheren (aanmaken en verwijderen) van gebruikers binnen de eigen organisatie en het kunnen toevoegen van hyperlinks aan borgingen en taken. Hiermee maakt Pharius het nog gebruiksvriendelijker en eenvoudiger om aantoonbaar compliant te zijn.

Wilt u frequenter op de hoogte gehouden worden van ontwikkelingen? Volg ons ook via LinkedIn.

Floor Ham
Adviseur Arbo en veiligheid